Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

VresTaPanta.gr | 16 Αυγούστου 2018

Scroll to top

Top

No Comments

8 συνδυασμοί τροφών για υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη - VresTaPanta.gr

8 συνδυασμοί τροφών για υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη
Δέσποινα Σαββίδου

Σε αυτό το άρθρο, θα σας παρουσιάσουμε κάποιους ιδανικούς συνδυασμούς τροφών που καλύπτουν τις ανάγκες του οργανισμού σας για πρωτεΐνη, ενώ σας χαρίζουν υγεία και μοναδική ενέργεια. Παρακάτω, αναλύονται τα οφέλη αυτών των τροφών. Με αυτόν τον τρόπο, θα κατανοήσετε τι ακριβώς προσφέρουν στον οργανισμό μας αυτά τα τρόφιμα και γιατί δεν θα πρέπει να τα παραγκωνίζουμε από την καθημερινή μας διατροφή. Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να φάμε!

Σουσαμένιο κουλούρι

Αρακάς με ρύζι ή ψωμί

Χαλβάς με ψωμί

Φακόρυζο

Ρεβίθια με ταχίνι ή ρύζι

Φασολάδα με ψωμί

Φασόλια με ταχίνι ή καλαμπόκι

Γαρίδες με σουσάμι ή ταχίνι

Σουσάμι:  Το σουσάμι ανήκει στους ξηρούς καρπούς. Όταν συνοδεύεται με τα όσπρια δίνει ισάξια βιολογικής αξίας πρωτεΐνη με το κρέας, περιέχει αντιοξειδωτικά όπως βιταμίνη Ε, σελήνιο και τις λιγνάνες που μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης και βοηθούν στην ρύθμιση της πίεσης, περιέχει επίσης λιπαρά οξέα, σίδηρο και ασβέστιο.

Χαλβάς:  Ο χαλβάς όταν καταναλώνεται με ξηρούς καρπούς  ή άλλα τρόφιμα που περιέχουν λυσίνη ( αμινοξύ), τότε η πρωτεΐνη που προκύπτει είναι υψηλής βιολογικής αξίας. Ο χαλβάς περιέχει μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα τα οποία ο οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του, συμβάλλει σημαντικά στην ρύθμιση της χοληστερόλης και ενισχύει την καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος.

Ταχίνι: Το ταχίνι είναι πλούσιο σε αμινοξέα, ενώ είναι σχετικά φτωχή η περιεκτικότητα του σε λυσίνη. Όταν συνοδεύεται με όσπρια ή ξηρούς καρπούς προκύπτει υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη, περιέχει επίσης αντιοξειδωτικές ουσίες όπως σελήνιο, βιταμίνη Ε, στερόλες και λιγνάνες.

Όσπρια: Τα όσπρια είναι πλούσιες πηγές δυο αμινοξέων, της λυσίνης και της θρεονίνης, αλλά φτωχά σε μεθειονίνη. Όταν συνδυάζονται με ρύζι, δημητριακά που ειναι πλούσια σε μεθειονίνη δημιουργείται υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη. Τα όσπρια επίσης περιέχουν σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυτικές ίνες.