Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

VresTaPanta.gr | 18 Ιουνίου 2018

Scroll to top

Top

No Comments

Διατροφή Μετά το Πασχαλινό Τραπέζι - VresTaPanta.gr

Διατροφή Μετά το Πασχαλινό Τραπέζι
Δέσποινα Σαββίδου

Η νηστεία της Σαρακοστής θεωρείται μία από τις πιο υγιεινές δίαιτες, αφού η διατροφή μας τροποποιείται σημαντικά από τον υπόλοιπο χρόνο και κυρίως επικρατεί η κατανάλωση φυτικών τροφών, όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ρύζι, πατάτες, ζυμαρικά, ενώ επιτρέπονται τα ψάρια και τα θαλασσινά.

Τα πλεονεκτήματα της νηστείας είναι αρκετά. Ας δούμε μερικά από αυτά παρακάτω:

  1. Αποβάλλει από τον οργανισμό τις τοξίνες
  2. Βοηθάει στην καλή λειτουργία του εντέρου
  3. «Ξεκουράζει» το πεπτικό σύστημα και το ήπαρ
  4. Μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων στο αίμα
  5. Ισχυροποιεί την άμυνα του οργανισμού ( ανοσοποιητικό σύστημα)

Εξίσου όμως σημαντική είναι και η επιστροφή μας στις φυσιολογικές διατροφικές μας συνήθειες, η οποία θα πρέπει να γίνει ομαλά μέσα σε 4 ημέρες. Μόνο με αυτόν τον τρόπο ο οργανισμός μας θα προλάβει να συνηθίσει την αλλαγή- προσθήκη ζωικών τροφών. Αυτό φυσικά αποτελεί το ιδανικό πρόγραμμα διατροφής κι όπως θα έχουμε όλοι μας συνειδητοποιήσει είναι κάπως δύσκολο να τηρηθεί.

Τι κάνουμε όμως αφού έχει έρθει η Ανάσταση και την άλλη μέρα το Πάσχα;

pasxa

Το βράδυ, μετά το «Χριστός ανέστη» στην εκκλησία, επιστρέφουμε στο σπίτι για την μαγειρίτσα, τα κόκκινα αυγά και το τσουρέκι, Ύστερα από έναν καλό ύπνο, αρχίζουμε την ημέρα του Πάσχα με μεζεδάκια κατά τη διάρκεια του ψησίματος του αρνιού, ελαφρά πρωτεϊνούχα εδέσματα, αβγά, κοκορέτσι, λίγο τυρί φέτα και ψωμί.

Το ελληνικό έθιμο είναι ένα ή δύο ουζάκια αραιωμένα με νερό ή παγάκια, συνοδευόμενα πάντα από μεζέ, χωρίς βέβαια να το παρακάνουμε.

Τέλος, αργά το μεσημέρι ακολουθεί το γεύμα με ψητό αρνάκι. Συνοδευόμενο από σαλάτα με πράσινο μαρούλι και φρέσκο κρεμμυδάκι, είναι ένας πολύ καλός συνδυασμός. Για ποτό πίνουμε κόκκινο κρασί και δεν ξεχνάμε να πίνουμε παράλληλα αρκετό νερό. Ιδανικά ακολουθεί ένα γλυκό του ταψιού ή φρούτα.

Αφού τελειώσουν όλα αυτά, μετά από λίγες ώρες παραδεχόμαστε στον εαυτό μας ότι και φέτος«πέσαμε με τα μούτρα» στο φαγητό και δεν κάναμε την σωστή επιλογή εδεσμάτων, αναρωτιόμαστε αν θα συνεχίσουμε να τρώμε με αυτόν τον ρυθμό και τις υπόλοιπες μέρες ή αν θα σταματήσουμε, ενώ σίγουρα θα πούμε τη φράση:«από αύριο θα προσέχω».

Οδηγός υγιεινής διατροφής μετά το Πάσχα

Ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να «σώσουμε» την κατάσταση έστω και λιγάκι αργά και να επανέλθουμε στους καθημερινούς διατροφικούς μας ρυθμούς.

  1. Να καταναλώνουμε 8-10 ποτήρια νερό ημερησίως, ώστε να εξασφαλίζεται η καλή ενυδάτωση του οργανισμού και η καλή λειτουργία των νεφρών.
  2. Να καταναλώνουμε επαρκείς ποσότητες φρούτων και λαχανικών, κυρίως πράσινα φυλλώδη. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προτείνει την κατανάλωση τουλάχιστον 5 μικρομερίδων φρούτων και λαχανικών για τη διατήρηση της καλής υγείας του οργανισμού, ώστε να προσλαμβάνει επαρκείς ποσότητες βιταμινών και ιχνοστοιχείων.
  3. Να περιορίσουμε την πρόσληψη νατρίου από τη διατροφή. Το νάτριο είναι ένα ιχνοστοιχείο που συμβάλλει στην ισορροπία των υγρών στο σώμα και όταν περιοριστεί μειώνεται η κατακράτηση υγρών στον οργανισμό.
  4. Να περιορίσουμε την πρόσληψη τροφίμων με αυξημένο ποσοστό λίπους, όπως χοιρινά, γλυκά τηγανιτά, fast food. Κατά την διάρκεια της νηστείας, έγινε μεγάλη αποχή από ζωικές-αρτύσιμες τροφές. Ο οργανισμός «συνήθισε», «αποδέχτηκε» καλύτερα τις νηστίσιμες τροφές και τις αρτύσιμες δεν τις «αναγνωρίζει» το ίδιο… Για να επανέλθουμε στις διατροφικές μας συνήθειες μετά τις γιορτές, θα πρέπει να κάνουμε σταδιακή εισαγωγή ζωικών τροφών, ώστε να μην επιβαρύνουμε πολύ τον οργανισμό μας…

Αυτά είναι 4 απλά βήματα, τα οποία θα σας βοηθήσουν να αποβάλλετε τις δυσάρεστες επιπτώσεις του πασχαλινού τραπεζιού. Αποχαιρετίστε λοιπόν τον τυμπανισμό, την κατακράτηση υγρών και ίσως και τα 1-2 κιλά που πήρατε μέσα στις γιορτές – το καλοκαίρι μας χτυπά την πόρτα κι ο υγιεινός τρόπος διατροφής επιβάλλεται, τόσο για την υγεία μας όσο και για τις εξορμήσεις μας!